smulpaj eller kräkmedel?

Att jag inte är en vidare husfru vet säkerligen de flesta redan om, inte minst min kära karl. Men att jag inte ens lyckas med en simpel smulpaj skrämmer mig. Fick slänga den efter att jag tvingat i mig två bitar (jag var verkligen så sugen) men uppriktigt så smakade det mer som kräkmedel. Måste ha läst fel i receptet när det kommer till hur mycket salt det skulle vara i. Och jag som gick och handlade enbart för detta ändamål.
 
Men jag har inte suttit helt sysslolös denna hlegen i alla fall. Igår åkte jag med Camilla och Hannes till Carlshem där vi var på en liten hemma fest. Hade så trevligt, härligt att träffa någon man känt sedan ett tag tillbaka. Men det fick ändå bli en tidig kväll för mig och det är jag nog glad för idag. Fick bli ett besök på iksu där jag sprang av mig all bakfylla, gymmade bort allt slagg och simmade mig mjuk. Måste kanske dela upp så man inte gör allt efter varandra men samtidigt är det gott att få allt gjort när man ändå är där.
 
Så nu blir det bara film och mys hela kvällen. Orkar inte med något fast jag har så mycket som jag egentligen borde läsa. Det får bli imorgon. Älskar inte att skjuta upp saker och ting så att jag imorgon vid denna tiden bannar mig själv då jag kommer vara sprängfylld av ångest. Men ja, är ju i alla fall lycklig just nu.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0