på mörka gator i Ume

Vilken dag! Full rulle och många tyngder som lyfts av mina axlar. Men orkar inte ta allt ingående för sover snart sittandes så kortfattat vad som skett.
 
Till och börja med så tog jag tiden på simexaminationen som kommer i november trots att jag lovat mig själv att vänta tills jag tränat några veckor. Sluttid: 7,04 min. Gränsen för godkänt går på 7 min blankt. Detta innebär att jag med 6 veckor framför mig med hård träning bör simma säkert. Men inget är givet. Tackar Samuel, Eric, Erik och Markus som såg till att jag inte simmade in till kanten och lät Erik drunkna, jag var en god bit på väg att ge upp där...
 
Sedan blev det en finmiddag med Eric på hans flickvän Malins nya arbete. VIP kväll i syfte att de skulle få träning i matlagning och måste säga att det verkade vara ett riktigt lyckat koncept och Malin är så trevlig så. Tackar varmt för inbjudan! Sedan som om inte det vore nog tog Eric med mig till Jula där vi köpte cykellampa, cykellås, bromsklossar och nytt stöd då det gamla gick sönder när jag ramlade förra veckan. Och fin som han är ställde han sig ute i svag belysning och ser till att allt (utom bromsarna för de tar lite längre tid) hamnar på rätt plats och monteras fast. Underbart, verkligen guld värt för en flicka med tummen mitt i handen.
 
På väg hem kom jag på att jag fått en postavi om att ett packet låg och väntade på mig. I tro om att det var mina böcker som kommit pallade jag mig förbi posten. När expediten kommer ut med världens finaste packet kan jag nästan inte ta mig hem fortare. Förra veckan fick jag ett packet från mina "svärföräldrar" med böcker och filmer, helt underbart! Och nu skickade min ljuvliga vän Kaj en jätte härlig låda med choklader i olika former, film, piller, te, pennor och diverse saker en ensam flicka uppe i norr kan komma att behöva. Alla är verkligen så fina mot mig, kan inte känna mig mer omtyckt och Kajan, du gjorde min dag!
 
Efter att nu fått prata lite med den fianste av gossar (Anders, du är magi) så ska jag nu sova, för imorgon väntar seminarium och måste orka upp tidigt och läsa igenom artiklen innan dess.  Ibland blir det inte som man planerat...
Kajan, den finaste vännen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0