i like to move it

Efter ett halvtaskigt bodypumppass igår tog jag mig i kragen och pallade mig iväg till spinningsalen. Men gott folk, jag måste medge, jag trodde jag var konditionsstark, och jag trodde att mina timmar på gymmet under sommaren gett resultat men en beskvikelse igår följdes av ännu en idag. Nu ska jag ta mig fan träna upp detta as till kropp och bli lite jävla vältränad. Detta duger fan inte, framför allt inte om jag ska klara fystesterna på skolan. Och gossen där hemma förvånar med att anmäla sig till Göteborgsvarvet också. Sedan när blev jag den lata soffpotatisen?
 
Har glömt nämna för er mina kära vänner att jag här om dagen fick hjälp av den alltid så vänliga Eric i min basgrupp med att införskaffa en super fin skrivare, kopiator och scanner. Mmm, den har verkligen underlättat i mitt studentarbete och är så glad över den så! Hade aldrig gått att frakta hit den om jag inte fått den hemkörd.
 
Idag vankas det lax med örtsås och pasta, eller ev. potatis. Det beror på hur såsen artar sig. Men stolt är jag. Hade varit gott med ett glas vin till, men utan korkskruv får man nöja sig med lite lyxig juice. Lika gott det.
 
Innan jag beger mig ut och påbörjar mitt kulinariska mästerverk vill jag bara tacka er som är så fina och står ut med alla mina hundratals samtal. Är så vänligt att ni alltid tar er tid och lyssnar och hjälper till i mina svåra beslut (läs när Tina fick rycka in och hjälpa mig i mataffären med vad jag skulle äta, eller Anders som fick ta beslutet mellan Felix eller Heinz). Blev varm ända in i själen när underbara Kaj ringde igårkväll och bara ville höra så att jag inte kände mig ensam. Det är äkta vänskap det. Och upptagen var hon egentligen också. Ni är guld värda!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0