blå himlavalv och gröna skogar

Är det värt att lägga 500 kr för att få en snygg, go adidaströja med univeritetstryck och programtryck? Det kan det väl vara kanske? Får ju se det som ett minne. Har tre dagar till på mig att fundera innan pengarna måste vara överförda.
 
Annars inte hänt mycket. Har ätit en vidrig pizza nere på Kebabnekajse. Trodde det var Umeås pizza hak men vi blev alla lika besvikna så får bara fortsätta leta efter de riktiga bagarna. Hade ett dubbelpass igår kväll för att kompensera upp efter tre lata dagar med lindrig förkylning. Dock känns det som ett mindre klokt beslut idag när förkylningen trappade upp sig från en svag etta på tioskalan till en kraftig fema, ev sexa. Förbannat också.
 
Nu på morgonen har jag försökt plugga in FAP:ar i min skalle, olika föreskrifter om polisens IT användning. Hur ointressant som hellst och blir förvånad om något av allt fastnade. Förhör om en och en halv timma. Lyckat!
Ni kan ju gå in på polisen.se, söka på FAP 170-1 och 174-1 så har ni en mycket intressant läsning framför er. Eller inte.
 
Har också hunnit tvätta tre maskiner tvätt. Detta innebär för er som inte kan lista ut det själva att jag åter igen går i rena sockar som inte har trampat runt i diverse matrester i vårt gemensamma kök. Jag sover åter igen i fräscha bäddlakan som nu har en betydligt behagligare doft, samt att jag nu kommer (när förkylningen gett med sig) träna i icke illaluktande träningskläder. Livet är underbart ibland.
 
Vad som återstår av dagen är tre timmars datorkunskap med förhör och diverse uppgifter. Sedan skall jag försöka hinna ta mig ner till stan innan affärerna stänger (ytterst tveksamt då jag slutar 17 på universitetet och allt, utom bareena, stänger kl 18 nere i centrum) och fixa en ny mobil, mössa och löparbyxor. Annars får det tas imorgon.
I övrigt finns det för stunden inga fler planer och det känns inte helt fel nu när kroppen återigen börjar känna sig matt och lätt mörbultad.
 
Hoppas ni alla får en super härlig helg, och om jag inte nämnt det så glöm inte av att ni får finbesök nästa vecka. Mmm, längtar!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0