andas dockjävel, andas!

Ja, mycket och lite har hänt sedan senast. Jag har haft en mycket intressant lektion i HRL, jag har haft min första lektion i KKS och jag har stått i omklädningsrummet på HM och tänkt att "vad fan är det jag har på mig!?". Men kontentan är positiv. Är lite besviken då den där dockan som man skulle rädda livet på med heimlichmetoden inte ville hosta upp biten han satt i halsen men ska gå och träna lite imorgon. Lyckades 3 gånger, men försökte kanske 9-10 gånger, så ett tips, sätt inte i halsen när jag är i närheten. Och jag som trodde jag var någorlunda stark...
 
Men i övrigt har allt flytigt på. Inte pluggat så mycket som man kanske borde, men jag kommer förhoppningsvis klara det på fredag. Ett G är ett G, även om det inte är ett VG...
 
Men nu till den tråkiga nyheten denna veckan. Jag har haft mitt första grannincident, eller vad man nu ska kalla det. Någon, jag vet inte vem av alla mina grannar (kan kanske vara familjen från pakistan med sina små söner, kanske den mystiska fransyskan eller så är det den trevliga tandläkaren eller partyflickan) har alltså varit så fräck att hon/han/dem/det har varit i min personliga låda och snott mina bestick. Först försvann skeden, och ni vet, man kan vara lite vimsig ibland sådär, inte minst jag, så jag tog på mig skulden, även om jag inte hade ett minne av att jag använt den. Men så dagen efter saknades min kniv, och jag liksom, wtf?? Men ok, ingen skuld ska ligga på någon, man är ju trots allt oskyldig tills motsatsen bevisat. Vem vet, jag kan ha tappat bort den, eller? Men så kom droppen igår, när det bara fanns en enda gaffel kvar i min låda när jag skulle äta glass. EN GAFFEL!? Nä, då kom arga Sandra fram! Så, den gemensamma besticklådan rotades igenom för femte gången, denna gången betydligt mer ljudligt och irriterat för att visa mitt missnöje men fanns mina bestick där? Icke, så nä, arga lappen sattes upp på kylskåpet och en mycket tydlig lapp lades i min låda, och gissa vad? Idag fanns alla bestik i diskstället. Vem som snott dem är fortfarande ovist men huvudsaken är att alla kom åter, till och med skeden som inte setts till på flera dagar. Mmm, lycka. Annars hade jag ju varit tvungen att ringa Aschberg och anmäla mig till Grannfejden.
 
Men ja, nu har jag inget mer oviktigt att berätta så ska återgå till min favorit Bonde söker fru som började idag. Sedan ska jag KANSKE läsa lite, men känner jag mig själv rätt sitter jag här imorgon kl 06.00 och plöjer mig igenom boken. Men jag gillart. Man ska ju vara som man är. Kram på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0