nattliga strapatser

På schemat idag: Äta mer paj för att bli tjockare och kanske lyckligare. Spela första innebandymatchen i Korpen. Ta mig ner till stan i ösregn och köpa blå t-shirt (till matchen). Och slutligen läsa drygt 100 sidor om kriminologi (inte alls så spännande som det låter).

Men bara måste berätta om min underbara promenad i natt. Beger mig hem från Carlshem, där vi haft ett mysigt födelsedagsfirande för Andreas, när alla andra goa partymänniskor drar ut på krogen. Vill inte tvingas beställa ännu en taxi bara för att jag ska få skjuts en bit på vägen så beger mig hemmåt till fots. 5 minuter efter avgång öppnar självklart himlen sig, och med regnet ösande ner och då jag bara gått den 30-minuters långa promenaden en gång så går man givetvis vilse. Ganska så rejällt också. Lekplatser, industriområden och bibliotek är bara några av de saker jag hittade på min väg. Men inget där det skall vara, enligt kartan i min hjärna alltså. Slutligen blir jag så trött på att inte ha en aning om vart fan jag är så bestämmer mig för att leta upp en karta eller ett tak som jag kan stå under tills det ljusnar. Men vilket hus märker man plötsligt att man är på väg till för att söka skydd? Hem, ljuva hem! Får tacka min gosse som fick lida sig igeonom promenaden med mig över telefon då jag faktiskt trodde att jag skulle få irra runt hela natten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0