när senare upphör att existera

Är så sjukt sugen på att bara packa väskan, lämna alla krav bakom mig och göra det ända rätta. Leva livet. Fara ut och se mer av världen. Känna solen bränna mot huden. Andas in dofter man aldrig mött förr. Se människor leva livet som man bara önskar att man själv gjorde. Nu är motivationen låg.

MEN, polisbilskörning idag, och om bara någon månad sitter jag där med uniform och allt. Då kanske det där som flammade upp så starkt inom mig i somras återvänder. När kraven på att lyckas lägger sig, då jag börjar växa in i rollen och accepterar mig som den enkla människa jag är. Som en tråkig, fastnaglad polisassistent som aldrig kommer ha råd till vardaglig lyx eller semesterresor.
 
Vill egentligen rymma från detta tråkiga liv innan det är försent. Ta det lilla jag har och se mer, känna mer och uppleva mer. Men får väl bli i ett annat liv. Någon gång måste man väl bli vuxen och inse att det krävs mer av en än att bara driva runt planlöst....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0