burn it to the ground

Så var helgen över och man slängs tillbaka  in i den högt studentpulserande vardagen. Har börjat en ny kurs, kriminoligi. För alla som har pluggat, men även för er som inte satt er i klistret än, så vill jag betona att detta är Den Kursen. Den man fasar för när man söker till ett program, då man under sina svaga ögonblick undrar om man verkligen kommer palla det. Har aldrig sett en sådan fet litteratur lista. Ångesten växer och tanken på att jag redan nu, efter en dag(!),  ligger 100 sidor back får mig att vilja åka långt söderut igen och glömma polisyrket.
 
Men nog om det kommande helvetet. Har ju laddat upp ordentligt med en alldeles förträfflig helg i söder hos nära och kära. Har tankat upp rejält med allt från bullar, smörgåstårtor, mousserat och paj till det av mer betydande karraktär så som kärlek, värme, kramar och lyckönskningar. Är alla evigt tacksamma för deras bidrag. Allt från en kommentar om att man är favoritpolisen (efter Gunvald så klart) till kärleken i hemmabakade bullar och tårtor. Ni är alla helt magiska.
 
21 december. Då bär det av hem igen. Men tills dess kramar jag sönder mina tummar i hopp om att min man ska hitta vägen hit upp igen. Livet blir helt enkelt så mycket vackrare när han är nära.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0