and light returns

Sitter och kikar på Planet Earth. Älskar den dokumentärfilmen. Kan aldrig se den tillräckligt många gånger.
Borde ha gått in i pluggkoma nu, men har sviktat både igår och idag. Haft sådan hög stress och ångest på senaste tiden inför första tentan (om dryga 2 veckor) att jag nu totalt kollapsat. Försöker tugga mig igeonom alla teorier, alla åtgärder och de olika sätten att avläsa brottslighet men orkar inte. Har säker 500 sidor kvar att få in men det är en redig uppförsbacke nu alltså.
 
Har inte gjort mycket i veckan. Tränat lite, inte så mycket som man borde och lagat vidrig mat. Jag menar, ärligt? Korv stroganoff? Soppa med köttbullar? Bara att gilla läget när man glömmer av att ta upp något gott att tillaga ur frysen. Då får man arbeta med det man har. Dessutom har det varit skitväder, vilket innebär att jag antagligen har haft en cykelrand med smuts på ryggen hela veckan då jag inte har någon stänkskärm. Underbar...Tur att man inte hunnit fixa regnkläder heller. Blöta sockar, smuttsiga byxor och tröjor och dyngsur från topp till tå!
 
Men idag skiner solen. Lagom till att min näsa ska korka igen sig totalt. Men fick tvättat mina maskiner tvätt idag och har kanske faktiskt något att ta på mig till Camillas inflyttningsfest ikväll. Är inte så sugen idag som jag var igår, men det reder sig nog så fort man sätter sig ner och tar ett glas vin hos en go vän.
 
Men föst en dusch, kanske en liten promenad (antagligen inte) och lite mer plugg. Ska i alla fall ta mig till sida 500. (Bara 30 sidor kvar).
 
...och för alla er som älskade 88:an, hoppas ni prövat GBs halvliterspaket med den smaken. Mmmmhmm!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0