supernatural

Vilken jävla idiot man är när man inte tränat på dryga två veckor och kör igång stenhårt med match ena dagen, styrka och kondition andra och så bokar man in ett spinningpass kl 7.00 den tredje. Dessutom på den enda sovmorgonen denna vecka. Smart? Fan vad jag hatade mig själv i morse men belönade mina ömmande muskler med att avboka styrkepasset nu ikväll. Får räcka med det imorgon för kan knappt gå pga träningsvärken. Stjärten har tagit den värsta smällen. Vad gjorde jag igår egentligen? Gött som fan, men riktigt tragiskt att jag hamnat så ur form. Men det ändrar vi på nu, 1.5 månad kvar innan jul så ska komma hem som när jag åkte i alla fall. 
 
Idag har jag övat HLR och heimlich. Kan väl säga så här, om ni sätter i halsen så finns det en liten chans att jag kan rädda dig om man ska vara noga. Men när det kommer till hjärtstopp så pass på för det var något som jag enligt datorn kunde relativt bra. Men oroa er inte. Ska öva imorgon med inför examinationen nästa onsdag så sedan förväntas jag kunna HLR, heimlich och L-ABCDE. Helt sjukt att man nästa vecka ska vara så pass säker att man inte bara i teorin utan även i praktiken skall kunna rycka in om något sker. Lilla jag först vid en olycka. Hoppas för allas skull att så aldrig blir fallet.
 
Men annars allt gött. Skitväder och alla snackar om snö hit och snö dit, men efter att fått världens snyggaste grusrand hela vägen upp på ryggen efter cykelspurten i morse (har ingen bakskärm på cykeln då den blir för hög om en monteras på - har hört om andra sorter med men Jula ligger sjukt långt bort och kan ändå inte montera på stänkskyddet utan verktyg) så kanske jag har kommit till det stadiet att jag kan hålla med mina kommande kollegor om att snö kanske ändå är snäppet bättre.
 
Nu vänta ett gött samtal med Kajan med te och skvaller då det till bådas våran förskräckelse har ställt in Bonde söker fru pga fotbollen. Får väl överleva. Om jag måste.
 
Och eftersom jag inte har någon att julmysa med här direkt så kommer jag hem en mycket, mycket snabbis om 3 veckor för att få ett julbak innan jul då hela familjen kommer jobba i mellandagarna. Är det något man skall vara rädd om och unna sig så är det traditioner som får en att må bra.
 
 
 
 Eftersom gossen var uppe i helgen bjuder jag på en bild. Fick till och med honom att låna min finmössa. Efter många om och men. Vacker gosse det där.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0