only the echoes of my mind

Shit vad tiden bara rusar iväg när man har att göra alltså. Orkar inte gå in i detalj vad som skett sedan senaste inlägget men kortfattat så har jag tränat en del, kört lite case med tvåorna (man leker tjuv och polis i enkla termer) pluggat inför seminarium och slutligen haft en riktigt go helg. Var en lagom trevlig fredag hemma hos Eric i basgruppen då det först blev ett jäkla gäng som drog ut och åt middag på O´Learys för att sedan mötas upp igen och kröka vidare hemma hos honom. Kom aldrig så långt som till krogen och i efterhand var det värt att få somna relativt tidigt.
 
Idag drar vi igång veckan med att ladda inför seminariumen genom att inte bara läsa ikapp det man inte förstod i förvaltningsrätt och processrätt utan nu skall man även snabbt skolas in i handlingsoffentlighet och sekretess. Det är bra tur att man inte siktar på att bli jurist alltså.
 
Men det finns självklart ljuspunkter i denna vecka också! Låt oss börjar med innebandymatchen ikväll kl 21.00! Nu är det fan på tiden att vi vinner. Och hoppas att jag kan hålla mig kvar uppe i toppen på poängligan även om favoritklubban knäcktes förra matchen.  Sedan har jag ju alltid träningen på torsdagkväll som jag skattar högt. Och sist, men absolut inte minst så far man ju hem på fredag efter skolan. 12 timmar hem, 46 timmar hemma och 12 timmar tillbaka för att få lite julbak och mys. Lätt värt!
 
Synd bara att man fick beskedet idag om att KKS lektionen på torsdag blev inställd. För alla som inte vet så hade jag i och med detta besked alltså kunnat fara hem redan torsdag klockan 13 om detta hade framkommit tidigare. Surt att sitta här en dag i onödan, men vad gör man inte när SJ inte tillåter ombokningar när man åker snålklass. Kommer ju hem och det är ju huvudsaken!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0