ibland bara måste man andas

Förra veckan i kort.
Måndag - Simexamination: sluttid 5.18 - bäst av kvinnorna och tror det eventuellt slutligen blev en topp 7 i klassen.
Tisdag - Akutsjukvård 1 - Godkänd
Tordag - Bilkörning - Efter mycket trilskande och en tapper Markus som kämpade hårt med att ignorera mina svordomar under träningen så slutade man klart Godkänd.
Fredag - 4 timmars saltenta - Godkänd? Icke godkänd? Vem fan orkar bry sig?
 
Belöning? Väldens bästa karl kom upp på fin besök efter en helvetesvecka och det firades med middagar, biofilm, myskvällar framför tvn och härliga stunder i stan. Alltså, att ha någon att dela allt med gör det så mycket roligare att plugga här uppe. Fan, stan var ju till och med fin när man såg den med någon vid sin sida. Och vem kan vara bättre på att förgylla vardagen än min karl?
 
Annars skall jag vara ärlig och säga att så mycket sällskap har man inte här. Jag är nog en för konstig människa för att folk skall fastna för mig tror jag ;) Tur då att man har en karl som älskar en, en familj som saknar en och vänner som tänker på en lite då och då för annars hade tiden här varit svår. Har alltid varit väldigt hemmakär trots alla resor men det är först nu när man är fast på ett och samma ställe, och bara känna att ju längre tiden går, ju mindre orkar man bry sig, som man börjar fundera på hur man egentligen är funtad som person. Det är psykist påfrestande men det är tur att man inte är den där som ger upp eller som orkar bry sig allt för mycket. Snart 1/4 av utbildningen på skolan, sedan bara att börja kampen om att hamna nere på rätt sida Sverige.
 
Och det blir ju inte bättre av att mer och mer saker blir snodda ur min kyl, och ännu värre när man förstår att det är folk utifrån som släpps in i korridoren av någon granne. Extremt glad att Anders var här natten till söndag då en utlänningen stod ute i korridoren och bultade på min dörr. Babblade på kass engelska om att han skulle bo hos mig enligt någon av hans bekanta. Stängde bara dörren och bad honom dra. Nästa morgon låg det yoghurt över hela köksgolvet och massa mat från allas hyllor saknades. Var så arg när jag gick till hyresvärden idag att jag nästan hade tårar i ögonen och var darrig på rösten. Hon trodde säkert jag var ledsen men blir så jävla arg när jag tänker på fanskapet som kommer hit och tar all min mat. Och all coca cola som jag köpt till min karl. Alla försvann.
 
Men nu massa plugg att göra. Juridiken på g och hatar den redan. Kommer aldrig återvända hit upp efter jul. Eller kanske....


Kommentarer
Carro

Fy så tattigt, jag lider med dig! :(

2012-11-13 @ 16:35:30
URL: http://givememusic.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0